For at kunne søge om hjælp hos Børnenes Kontor København skal man være bosat i en af følgende kommuner: Albertslund, Ballerup, Brøndby, Dragør, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje-Tåstrup, Ishøj, København, Lyngby-Taarbæk, Rødovre, Tårnby eller Vallensbæk.
Derudover skal man have et barn eller børn i den skolepligtige alder – fra børnehaveklasse til 10. kl.
Ansøgningsskemaer fås hos klasselæreren eller på skolens kontor. Skemaet udfyldes og afleveres på skolen igen, så Børnenes Kontor har det senest mandag den 10. maj 2021.
Svar og udleveringskort udsendes fra Børnenes Kontor i uge 25.
Ansøgningsskemaer fås hos klasselæreren eller på skolens kontor fra uge 41. Skemaet udfyldes og afleveres på skolen igen, så Børnenes Kontor har det senest fredag den 29. oktober 2021.
Svar og udleveringskort udsendes fra Børnenes Kontor i uge 50 (midt i december).